ДЕРЖАВНА ПІДСУМКОВА АТЕСТАЦІЯ

(4 КЛАС)

ПОРАДИ Й РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ

1.  Постійно підбадьорювати, заохочувати впевненість в успіху дітей, у їхніх можливостях.

2. Виховувати правильне ставлення до результатів своєї діяльності, уміння правильно оцінити їх, спокійно ставитися до своїх успіхів, невдач, не боятися помилок.

3.  Формувати правильне ставлення до результатів діяльності інших дітей.

4. Збагачувати навички спілкування з дорослими й однолітками, розвивати адекватне ставлення до оцінок і думок інших людей.

5. Використовувати для релаксації рухливі ігри, музику, спортивні вправи, інсценізувати етюди на виявлення сміливості, рішучості, що потребує від дитини психоемоційного ототожнення себе з персонажем.

6. Організовувати ігри, що дають змогу виявити тривожність, занепокоєння учасників, емоційно розкрити пригніченість і страх, оцінити їх як характеристики ігрових персонажів, а не конкретної дитини.

7. Не сварити дитину за те, що посміла гніватися на вас. Навпаки, поставитися до неї, її обурення з розумінням і повагою: допоможіть їй усвідомити й сформулювати свої претензії до вас.

8. Розказувати дитині про ваші переживання з приводу гніву дитини лише тоді, коли ваші емоції вщухнуть. Знайдіть разом із нею вдалу форму висловлювання претензій.

9. Спостерігайте за собою. Дуже часто ми самі плекаємо в собі роздратування, терпимо його доти, доки воно вибухне, як вулкан, яким уже не можна керувати. Набагато легше й корисніше вчасно помітити своє незадоволення й виявити його так, щоб не принизити дитини, не звинувачувати, а просто виявити своє негативне ставлення.

10.Не підвищуйте тривожність дитини напередодні підсумкової атестації, не критикуйте після неї. Це може негативно вплинути на її самооцінку.

11.Підбадьорюйте дитину, хваліть за те, що вона робить добре. Переконуйте, що вона може добре написати підсумкову атестаційну роботу. Пам’ятайте: чим більше дитина буде боятися невдачі, тим більше робитиме помилок.

12.Спостерігайте за самопочуттям вашої дитини. Ніхто, крім вас, не в змозі вчасно запобігти переживанню та погіршенню стану здоров’я дитини.

13.Поясніть вашій дитині важливість зміни діяльності від активної інтелектуальної роботи до відпочинку та релаксації.

14.Зверніть увагу на харчування дитини під час інтенсивного інтелектуального навантаження. Їй потрібна поживна та різноманітна їжа, збалансований комплекс вітамінів. Риба, сир, горіхи, курага стимулюють роботу головного мозку. Зберігайте тишу, зведіть до мінімуму фактори, що можуть відволікати дитину від занять.

15.Частіше цікавтесь, як триває підготовка, що хвилює учня, створюйте сприятливу атмосферу для ефективної роботи.

16.Контролюйте, скільки спить ваш син чи донька. Регулярне недосипання небезпечне для психіки, послаблює імунітет і загострює хронічні захворювання дітей.

17.У період іспитів дуже важливим є харчування випускників початкової школи. Воно має бути повноцінним. Дітям слід давати продукти, які містять вітамін Е. Він підвищує імунітет і стійкість до стресу. У натуральному вигляді є в картоплі, сої, кукурудзі, моркві, ожині, волоських горіхах.

18.Частіше спілкуйтеся зі своїми дітьми, переймайтеся їхніми проблемами, допомагайте розв’язувати їх. Займіть позицію друга для своїх синів і дочок.

 

 

ДПА в 9 класі

 

 

Державна підсумкова атестація учнів (вихованців) - це форма контролю відповідності освітнього рівня випускників загальноосвітніх навчальних закладів І, ІІ, III ступенів та професійно-технічних навчальних закладів, що надають повну загальну середню освіту, державним вимогам.

Атестація включається у структуру навчального року.

Атестація у навчальних закладах проводиться у письмовій формі.

Оцінки за атестацію заносяться до Протоколу державної підсумкової атестації за формою, наведеною у додатку до цього Положення, та відповідної шкільної документації (класного журналу, особової справи учня (вихованця), книги обліку і видачі документів про здобуття відповідного рівня освіти); виставляються: у табель навчальних досягнень (після закінчення початкової школи); додаток до свідоцтва про базову загальну середню освіту.

 

Орієнтовні вимоги  до змісту атестаційних робіт для учнів 9 класу

Українська мова

Ефективною формою проведення державної підсумкової атестації з української мови в 9 класі є диктант, текст якого укладають учителі  та затверджує керівник  закладу освіти. При цьому на розсуд педагогів можуть  підбиратися декілька варіантів.

Під час підготовки варто враховувати тематику текстів, орієнтовно визначену в соціокультурній змістовій лінії навчальної програми.

За обсягом тексти диктантів повинні містити 160-170 слів.

Визначаючи кількість слів, ураховують як самостійні, так і службові частини мови.

На проведення атестації відводиться 1 астрономічна година. Відлік часу ведеться від початку читання вчителем тексту.

Вид роботи й назву тексту необхідно записати на дошці.

Оформлення роботи

У верхній лівій частині титульної сторінки подвійного аркуша ставиться штамп  закладу загальної середньої освіти, на ньому зазначається дата, наприклад: 01.06.2018 р. Підпис роботи починається на сьомому рядку титульної сторінки:

Робота
на державну підсумкову атестацію
з української мови за курс базової середньої освіти
учня (учениці) 9 класу
(прізвище, ім’я, по батькові у формі родового відмінка)

На другій сторінці на перших двох рядках записують вид роботи та назву тексту, наприклад:

Диктант
Джерело позитивних емоцій

 

Математика

Державна підсумкова атестація з математики проводиться за програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки України, а саме: «Математика. 5-9 класи» та «Навчальна програма для поглибленого вивчення математики в 8-9 класах загальноосвітніх навчальних закладів», розміщені на сайті МОН.

Для проведення державної підсумкової атестації готують не менше 10 варіантів контрольних робіт (якщо кількість учнів в класі менша 10, то по одному варіанту на кожного учня). Для учнів загальноосвітніх класів пропонується поділити роботу на 3 частини.

Державна підсумкова атестація з математики проводиться протягом 135 хв. для учнів загальноосвітніх класів.

 

 

 

НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ ДПА

НАКАЗ МОН №59 ВІД 25 СІЧНЯ 2019 РОКУ "ПРО ПРОВЕДЕННЯ В 2018/2019 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ ДЕРЖАВНОЇ ПІДСУМКОВОЇ АТЕСТАЦІЇ ОСІБ, ЯКІ ЗДОБУВАЮТЬ ЗАГАЛЬНУ СЕРЕДНЮ ОСВІТУ"
ЩО ЗМІНИЛОСЯ У ДЕРЖАВНІЙ ПІДСУМКОВІЙ АТЕСТАЦІЇ І ХТО ПРОХОДИТИМЕ ЇЇ ЦЬОГО РОКУ - НАБУВ ЧИННОСТІ НОВИЙ ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ДПА

На 2019 рік МОН розширило можливості учнів під час проходження державної підсумкової атестації. Це, насамперед, стосується зарахування сертифікатів міжнародних мовних іспитів, проходження атестації тими, хто перебуває в СІЗО, та перескладання ДПА учнями коледжів і технікумів. Новий Порядок проведення державної підсумкової атестації був затверджений наказом МОН та набув чинності сьогодні, 25 січня 2019 року.

Серед основних змін – відтепер зараховувати як оцінку за ДПА сертифікати або дипломи міжнародного мовного іспиту з іноземної мови зможуть не тільки учні 11-х класів, а й 9-х. Зокрема, 12 балів мають змогу отримати:

·         учні 9-х класів у разі наявності сертифіката або диплома, що підтверджує рівень володіння мовою А2 і вище, а для класів із поглибленим вивченням – В1 і вище;

·         учні 11(12)-х класів у разі наявності сертифіката або диплома, що підтверджує рівень володіння мовою В1 і вище, а для класів із поглибленим вивченням – В2 і вище.

Право проходити ДПА отримали учні, які перебувають у слідчих ізоляторах під час досудового слідства. У цьому випадку проведення атестації забезпечуватиме закріплений за СІЗО заклад освіти.

Перескласти цього року ДПА в формі ЗНО зможуть студенти ОКР «Молодший спеціаліст», що 2018-го отримали незадовільну оцінку за результатами атестації (1-3 бали). Мова про тих, хто після 9-го класу отримує фах у закладі професійної або вищої освіти і одночасно закінчує здобуття повної загальної середньої освіти. Торік такі студенти вперше складали ДПА в формі ЗНО з української мови.

У Порядок також закладені зміни, що почнуть діяти з 1 січня 2021 року. Це обов’язкове проходження ДПА у формі ЗНО з математики для тих, хто отримує повну загальну середню освіту. Тобто випускників 11-х класів, а також учнів закладів профосвіти та студентів закладів вищої освіти, що вступали на базі 9-ти класів.

Загалом же державну підсумкову атестацію цього року складатимуть:

1.      учні 4-х класів. ДПА проводиться виключно для моніторингу якості освіти і жодним чином не впливає на оцінювання результатів навчання учня. Проходить в письмові формі в закладі освіти. Терміни затверджує керівник закладу освіти в межах навчального року. Обов’язковою є атестація з української мови та математики;

2.      учні 9-х класів. ДПА проводиться в письмовій формі в закладі освіти. Терміни затверджує керівник закладу освіти в межах навчального року. Обов’язковою є атестація з української мови та математики. Третій предмет – за вибором учня з переліку, який щороку затверджується МОН;

3.      учні 11(12)-х класів. ДПА проводиться в формі зовнішнього незалежного оцінювання з 3 предметів: перший – українська мова, другий – математика або історія України, третій – на вибір учня. Проходить в пункті тестування. Терміни затверджує МОН

4.      учні та студенти, що здобувають ОКР «молодший спеціаліст» або професійну освіту одночасно з отриманням повної загальної середньої освіти (вступ на базі 9-ти класів). Складають ДПА з 3 предметів: 2 у формі ЗНО (українська мова та математика або історія України) у пункті тестування, третій письмово в закладі освіти. Терміни ЗНО затверджує МОН, третього предмета – заклад освіти.

У Порядку також передбачено, що учні, які проживають на тимчасово окупованих територіях Криму та Донбасу чи лінії зіткнення і не здобувають загальну середню освіту в школах на підконтрольній Україні території, можуть пройти атестацію екстерном у закладах освіти, рекомендованих органами управління у сфері освіти. Окрім цього такі учні можуть пройти атестацію в межах спрощеного вступу через освітні центри «Крим-Україна» та «Донбас-Україна».

Нагадуємо, що цього року державна підсумкова атестація для учнів 9-х класів не проходитиме за технологією ЗНО, її планують впровадити не раніше 2027 року.

 

 

 

Пам’ятки -поради батькам учнів

щодо складання державної підсумкової атестації у 2017-2018 н.р.

До складання

  • Ознайомтеся з порядком проведення державної підсумкової атестації учнів.
  • З'ясуйте бажання дітей щодо вибору навчального предмета, з якого вони складатимуть державну підсумкову атестацію. Переконайтеся, що вибір вашої дитини правильний.
  • Почніть готувати свою дитину до державної підсумкової атестації завчасно,однак не будьте нав’язливими.
  • Поділіться з дитиною своїм досвідом складання іспитів.
  • Пам’ятайте, що дитина може сама вибирати час для підготовки до ДПА.
  • Будьте готові, не лише вислухати плани відповідей дитини на запитання ДПА, а й щось підказати їй.
  • Стежте за тим, щоб ваша дитина чергувала заняття та відпочинок (наприклад, 40 хвилин навчається, 10 - відпочиває).
  • Не забудьте, що дитині напередодні ДПА необхідно відпочити: ввечері після закінчення заняття прогулятися на свіжому повітрі, прийняти душ, раніше лягти спати.
  • Підтримайте дитину. Це додасть їй впевненості у своїх силах.

Під час складання

  • Будьте впевнені у знаннях вашої дитини.
  • Не хвилюйтеся, тому що зайве хвилювання заважатиме не лише вам, а й дитині, адже вона відчуватиме ваш неспокій.
  • Не відволікайте дитину телефонними дзвінками, вона сама вам зателефонує!

Після складання

 

  • Підтримайте дитину незалежно від результатів ДПА.
  • Порадьте, як раціонально розподілити час, готуючись до ДПА з інших навчальних предметів.

Боковая панель

Контакти:

 с.Агаймани,                  вул. Українська, 2

 Тел.: 2-81-40

 email:  frunzechool@meta.ua